Gå direkt till textinnehållet

Correns kundservice bakom betalvägg

Östgöta Correspondentens kundservice hamnade bakom tidningens betalvägg. ”Ett misstag”, säger onlinechefen Nils Olauson.

Den mjuka betalväggen på Corren har funnits sedan slutet av 2014. Läsaren får tillgång till en handfull artiklar gratis, därefter måste hen registrera sig och uppge bland annat personnummer, och e-postadress eller mobilnummer, för att kunna få tillgång till något mer.

Den som registrerar sig godkänner också att personuppgifterna används i riktad marknadsföring från NTM-koncernen eller tredje part.

Men betalväggen omfattar inte bara artiklar, utan allt innehåll på sajten, även kundservice (se bild). En läsare som Journalisten pratat med anser att det är upprörande att tvingas godkänna riktad marknadsföring till sin mobiltelefon bara för att komma åt tidningens kundservicetjänster.

Annons Annons

– Vi har haft det här systemet igång i ett och ett halvt år och jag har inte hört några klagomål tidigare. Men det är ett misstag som ska åtgärdas, säger Correns onlinechef Nils Olausson till Journalisten.

Fler avsnitt
Fler videos