Gå direkt till textinnehållet

Byrå ska hjälpa SR bli attraktivare arbetsgivare

Sveriges Radio anlitar en kommunikationsbyrå för att utveckla företagets arbetsgivarvarumärke.

”Vi behöver bli spetsigare för att attrahera rätt personer”, säger Matilda Eriksson på SRs HR-avdelning till Vi på TV.

Mer specifikt handlar utmaningarna bland annat om att bredda mångfalden och om att nya generationer ställer andra krav på sin arbetsgivare, säger Eriksson.

Journalistklubben vid SR tycker att det är rimligt att SR som företag kan använda en liten del av sin budget till arbete med arbetsgivarvarumärket.

Annons Annons

"SR har idag till exempel problem att rekrytera vissa yrkesgrupper och där behövs ett arbete göras", skriver klubbens ordförande Ulrika Hyllert i ett mejl till Journalisten.

"Vi anser inte att det är rimligt att SR ska ha den här typen av kompetens anställd hela tiden", fortsätter hon. 

Fler avsnitt
Fler videos