Gå direkt till textinnehållet

Barometern och Östran får ny design

Från och med i morgon får Barometern-OT och Östran ny design. Även tidningarnas sajter har gjorts om. För att komma åt materialet krävs inloggning. (KORRIGERAD)

I samband med den nya designen kommer de två tidningarna att ändra sitt sätt att jobba.  

– Den stora förändringen är att vi kommer att jobba mer intensivt mot webben än tidigare. Sajten kommer att vara öppen i två veckor, därefter krävs inloggning, säger Anders Enström, Barometerns chefredaktör.

Papperstidningen och webben kommer att ha liknande design för att läsarna ska känna igen sig.

Barometern och Östran ägs av Gota Media. Östran köper sport- och lokalnyheter av Barometern. För att tydligare behålla Barometerns och Östrans identitet har man medvetet jobbat med att tidningarna får ett utseende som skiljer dem åt.

I samband med att Barometern och Östran nu lanserar sina nya sajter har en lokal entreprenör gått ut med att man nästa vecka startar en annonsfinansierad sajt: Kalmar24.

– Det kommer alltid att dyka upp nya konkurrenter. Det är något vi kommer att få leva med. Vi måste göra en bättre produkt än konkurrenterna, säger Anders Enström.

Fler avsnitt
Fler videos