Gå direkt till textinnehållet

Aftonbladet och Svenska Dagbladet prisade

Aftonbladet har utsetts till Årets dagstidning och Svenska Dagbladet Näringsliv till Årets redaktion.

Priset delades ut under Mediedagarna i Göteborg. Enligt motiveringen har Aftonbladet ”utvecklat egna idéer, skapat ett bestående helhetsintryck och trafikrekord”.

”Det känns som att vi fått ett kvitto och ett erkännande av flera års utveckling av Aftonbladet, därför är det extra roligt. Vår framgångsform är att alla jobbar hårt och att vi har väldigt, väldigt roligt. Det hemliga receptet är kulturen och kamratskapet,” säger Jan Helin, Aftonbladets publisher till aftonbladet.se.

Svenska Dagbladet Näringsliv utsågs samtidigt till Årets redaktion.

Annons Annons

” SvD Näringsliv är en sammansvetsad och kreativ redaktion som sliter hårt för att göra Sveriges bästa affärssajt och affärstidning. Så det är förstås otroligt kul att allt vårt arbete blir uppmärksammat,” säger Maria Rimpi som är chef för SvD Näringsliv till den egna tidningen.

Upsala Nya Tidning prisades för Årets kampanj och Aftonbladet utsågs till Årets marknadsorganisation.

Priserna delas ut av Tidningsutgivarna (TU) tillsammans med tidningen Medievärlden.

 

 

 

 

 

Fler avsnitt
Fler videos